Inhibitors of effective airmanship

InhibEffectAirmanship

flags_of_United-Kingdom
If perfect airmanship were easy, everyone would have it. Unfortunately, there are many obstacles and inhibitors to effective airmanship, and they must be identified, understood, and overcome or avoided if we are to reach our potential as airmen.
There are really two levels of inhibitors. First are inhibitors that affect the whole idea of airmanship, such as motivation, personality traits, and attitudes. Next are inhibitors that affect one or more of the elements of airmanship, which necessarily affect the whole.
For each foundation, pillar, and capstone in the airmanship model, there are forces that deny their development or erode their effectiveness over time. We don’t always perform to our maximum capabilities. The goal is obvious, to identify and conquer obstacles in our path to personal improvement and achievement.
Some factors affect the whole of airmanship; for example, improper motivation.
Aviators choose to fly for a variety of reasons, and although there is no single “right” reason for wanting to fly, motivational issues are involved with good airmanship. The adrenaline junkie flies for the “rush” He loves the thrill of it, and approaches each flight as another opportunity to cheat death. I suspect that there is a little bit of this type of motivation in all of us who fly, or else why would we have chosen something as inherently dangerous as flying as a hobby or profession in the first place? However, there is a difference between a healthy approach to mastering a challenging environment -the approach that most of us take- and intentionally placing yourself in dangerous conditions to provide the adrenaline fix that seems to “hook” these aviators. The problem with this motivation is that it runs contrary to a logical and professional approach to airmanship. True airmen strive for control, professional predictability and precision.
(to be continued)

flags_of_Italy
Se essere abili piloti fosse semplice, tutti lo noi lo saremmo. Sfortunatamente ci sono molti ostacoli e barriere a questo tipo di attività e questi devono essere identificati, capiti, e superati o evitati per poter raggiungere il nostro massimo potenziale.
Ci sono due livelli di impedimento. Per primi quelli che compromettono in modo totale la nostra abilità di pilotaggio, come una scarsa motivazione, particolarità caratteriali, o scarsa attitudine. Per secondi, impedimenti che compromettono uno o più elementi che riguardano le nostre capacità, senza per questo comprometterne il resto.
Considerando un ipotetico modello ideale, ci sono forze che ne impediscono lo sviluppo ed erodono la loro efficacia nel tempo. Per questo non sempre le nostre performance sono alle loro massime capacità. L’obiettivo è quello di identificare e superare gli ostacoli lungo il nostro personale cammino di crescita e di miglioramento.
Alcuni aspetti compromettono seriamente la nostra abilità di piloti; ad esempio una motivazione sbagliata.
Le ragioni perché una persona sceglie di fare questa attività possono essere le più disparate. Il drogato di adrenalina vola per la velocità e si avvicinerà al volo come alla ricerca dell’ennesima opportunità per sfidare la morte. Sospetto che c’è in tutti noi questo tipo di motivazione altrimenti non si spiegherebbe la scelta di un hobby o una professione che comporta inevitabilmente certi rischi. Nonostante questo c’è una differenza tra un approccio sano e consapevole, rispetto alla ricerca intenzionale, che questi piloti ricercano, rispetto a coloro che volontariamente cercano il rischio per il gusto del pericolo. Il problema di questa motivazione è che questa è contraria a un approccio logico e professionale a questa attività. I veri piloti si sforzano nella ricerca della precisione e del controllo mantenendosi nei limiti della sicurezza.

Corto finale 05

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