Delays and premature actions

DelaysPrematureActions

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Situation assessment and decision making must be followed by action, but many good decisions are delayed beyond the point of usefulness or jumped at prematurely. The adrenaline release associated with inflight emergencies can do funny things to a flyer’s mind. This phenomenon, also known as temporal distortion, can make seconds seem like hours. However, temporal distortion seldom affects two crew-members in the same way. Therein lies the aviator’s solution to dealing with the scheduling function of decision making.
On making an accurate  assessment of the situation and analyzing the immediate and potential risks, the pilot in command should establish a schedule for action and execution of the plan.
Realizing the tendency for the mind to play temporal tricks, this schedule must include actual clock times and not just “in five minutes we will..” type statements. On crewed aircraft, if time and work load permit, one crew-member should be designed as the timekeeper for the plane to ensure that actions are implemented on schedule.
If flying alone, take a moment to write down a written schedule for action if you can do so without sacrificing aircraft control.
(to be continued)

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La valutazione della situazione e la decision making richiedono azione, ma molte buone decisioni sono ritardate oltre il tempo utile o intraprese prematuramente. L’adrenalina associata alle emergenze in volo può causare strane sensazioni nella testa di un pilota. Questo fenomeno, conosciuto come distorsione temporale, può far sembrare minuti, come fossero ore, due piloti però non saranno mai soggetti agli effetti della stessa distorsione temporale.
Nel valutare accuratamente la situazione e analizzando gli immediati potenziali rischi, il pilota ai comandi dovrebbe programmare un piano di azione strategico e di esecuzione.
Tenendo conto del rischio della possibile deformazione temporale, la programmazione deve tener conto delle scadenze orarie. Se in due a bordo, uno dei membri sarà designato a verificare le varie scadenze programmate e se queste sono in linea con la programmazione.
Se da solo ai comandi, considera l’opzione di prendere nota di una programmazione di intervento se questo, ovviamente, non metterà a rischio il controllo dell’aereo.

Circuito di attesa, traffico inbound!

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