Snowball effect 2

4profeffslavina2(4)

flags_of_United-Kingdom
[✹]
– Requesting one particular type of approach but tuning in the frequency for a different approach.
– Failure to reduce speed and consequently flying the approach faster than the en route speed.
– Failure to report passing certain points when asked to do so by the controller.
– Misunderstanding headings, when assigned by the controllers.
– Not making calculations for time or cloud heights.
– Misreading the approach chart instruction or..
– Not finding time to even look at the chart, or..
– Not finding a particular chart in an approach book. The charts are arranged in alphabetical order, but when mentally saturated with workload, it appears they cannot remember the alphabet.
– Tracking to a radio station, but upon arrival being unprepared to act beyond the radio station.
Pilots of this group do not offer many quotes while the flight is in progress; they simple do not have time. What is said is usually broken sentences that trail off as their mind races to something else.
The frustration of knowing what to do but not being able to react fast enough to do it can change some pilots mood. Some have responded to controller instructions with an angry tone of voice. Watching them can be painful, as if their actions were the last ones before a fatal accident. Like a person juggling three balls and you throw them a fourth-the problem is that their best is only three. Many of  these pilots can either make decisions or fly the airplane, but they cannot do both. There is a direct negative correlation between tasks accomplished and aircraft control. When they encounter a distraction, their airplane control suffers.
(to be continued)

flags_of_Italy
– Richiedere un particolare tipo di avvicinamento, ma sintonizzare la frequenza sbagliata.
– Incapacità nel ridurre la velocità e conseguentemente affrontare la procedura di avvicinamento ad una velocità eccessiva.
– Errori nel riportare punti quando richiesti dai controllori.
– Errori di prua quando assegnati dai controllori.
– Sbagliare gli stimati o l’altezza delle nubi.
– Errori nella lettura della carta di avvicinamento, oppure..
– Per mancanza di tempo, non essere in grado neanche di consultare la carta di avvicinamento, oppure..
– Non essere in grado neanche di trovarla. Le cartine sono solitamente disposte in ordine alfabetico, ma la saturazione mentale può essere tale da incapacitare anche nelle azioni più semplici.
– Dirigersi su una radioassistenza ma non essere poi capace di proseguire outbound.
I piloti di questa categoria incapaci di riuscire a dominare le varie fasi del volo comunicano in maniera approssimativa, spesso con lunghe pause tra una frase e l’altra se non dal silenzio.
La frustrazione di sapere ciò che deve essere fatto e, l’incapacità di reagire prontamente, può pure far cambiare loro l’umore, rispondendo in maniera aggressiva al controllore. Osservarli può essere penoso, come se le loro azioni fossero le ultime prima dell’evento fatale. È come un giocoliere che sta roteando dei birilli in aria a cui ne viene lanciato un’altro, il cui risultato è la caduta di tutti gli altri. Molti di questi non sono proprio capaci di prendere decisioni e contemporaneamente pilotare l’aereo, quando si presenta una distrazione o un imprevisto, il controllo dell’aereo diviene estremamente difficoltoso.

Wing of the D-EPRT, just after take-off.

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